Skvělá sleva od „Pojišťovny“

Na trhu jsem narazil na kupce, který mi nasliboval, že pokud zakoupím uvedený masážní produkt, proplatí mi moje pojišťovna padesát procent z ceny výrobku. Propočítal jsem si to a uznal, že je to výhodná nabídka. Opsali si všechny mé údaje, rodné číslo i číslo občanského průkazu, dokonce chtěli vidět i moji zdravotní kartičku. Připadali mi velice seriózní. Jenže pojišťovna mi řekla, že žádné takové slevy neposkytuje. Co mohu teď dělat? Na razítku je sice telefonní číslo, ale nefunguje. Radovan Č.

Ve vašem případě je vysoce pravděpodobné, že jste se stal obětí nekalé obchodní praktiky. Prodávající vás vědomě uvedl v omyl, že polovinu kupní ceny zboží vám vaše pojišťovna proplatí zpět. Tím, že viděl vaši zdravotní kartičku, si byl dobře vědomý, u jaké zdravotní pojišťovny jste pojištěný a zda se jeho tvrzení o proplácení části kupní ceny vaší pojišťovnou zakládá na pravdě. Vaše kupní smlouva je z důvodu toho, že jste byl uvedený v omyl, neplatná podle § 49a Občanského zákoníku. Této neplatnosti je ale třeba se dovolat u soudu. Zkuste se nejdříve s písemnou žádostí o vrácení kupní ceny obrátit na prodejce. V případě, že nebude reagovat, můžete na jeho jednání upozornit Českou obchodní inspekci. Rovněž se můžete obrátit na soud s vaším nárokem na vrácení kupní ceny z důvodu neplatnosti kupní smlouvy.

KOHOUT, Lukáš. Skvělá sleva od „Pojišťovny“. Blesk zdraví. 2010, 2010, Září 2010, s. 63. ISSN 1802-3738.

Skvělá sleva od „Pojišťovny“